Ko greste na kavo? Kaj zares potrebujete?

Morda nekaj časa zase. Morda klepet s prijateljico. Morda čas, da v miru preberte zadnje novice. Pa kaj drugega. Skoraj nikoli – ali pa vsaj res zelo redko gremo na kavo zaradi kave. Plačamo pa absolutno in izključno to. Kavo.  Če smo kavo sploh naročili.
 

 Skoraj nikoli ne kupujemo produktov, vedno kupujemo čas.

 Čas predstavlja izkušnjo – namen ali kontekst, ki ga ima kupec, ko kupuje produkt. Moški nikoli ne kupujejo bor mašine – kupujejo luknjo v zidu. Zares kupujemo sliko na steni ali lepo dnevno sobo. prijeten ambient.  Postaviti izkušnjo v center pozornosti je res prava umetnost, ki bi jo moral biti vešč vsak prodajalec. Izkušeni te znajo pripeljati do cilja. Kaj pa vsi ostali? Ali se vsi zaposleni v vašem podjetju zavedajo in prepoznavajo kontekst vseh vaših kupcev. Ali jih znajo sami analizirati in pristi do odgovorov. Časovni kontekst kupca razkrije marsikaj neverjetnega, kar se v prodaji lahko zelo koristno uporablja in nadgrajuje.
 

 Dobri prodajalci poslušajo - ne govorijo.

Izkušen prodajalec sprašuje več kot pa govori. Ker nihče noče, da se mu nekaj "prodaja", vsi ljudje pa zelo radi kupujemo!  Kitajski pregovor pravi, če nimaš nasmejanega obraza, ne odpiraj trgovine. Ali veste, da preko 85% (vir. McKinsey)  kupcev na prodajnem mestu še ni sprejelo nakupne odločitve? Od tega jih je spet približno podoben odstoteh tistih, ki so takoj pripravljeni spremeniti svojo odločitev, če ima prodajalec le voljo in seveda, čas za nas. Da nas posluša in sliši, kaj dejansko iščemo. kakšen je naš kontekst. 
 

 Koliko prodajalcev pa vidite po trgovinah?

 Bolj malo. Verjetno nimajo časa, ker se ukvarjajo z drugimi, bolj pomembnimi opravili. Ali pa ne znajo prodajati in od kupcev bežijo. Morda pa kupci ne znamo kupovat?