Kako bi se klonirali?

Če še niste slišali za Jamesa Laversa, si vklikajte njegovo ime na youtube. Sploh tisti, ki se želite klonirati in si s tem pridobiti dvakrat, trikrat, miljonkrat več časa za delo s strankami. Ja, klonirati. To namreč omogočajo info produkti - še posebej video. 

Priznam, posujem se s pepelom, nisem najbolj video-genična. Rajši pišem, ker lažje popravljam. Video ti pač teh možnosti ne omogoča - zahteva nekoliko več .... hm.. morda mislite, da bom napisala vaje, zares pa bom napisala samozaupanja. 

Čas je dragocena dobrina in ga je premalo. Kreiranje vsebin (video, foto, tekst)  - sploh, če ste pretirano samokritični - vam lahko vzame res veliko časa ob večerih in vikendih. Kako se temu izognete? 

1. Ne potrebujete high-end produkcije, ker ne snemate filma za kinodvorane ali holywood.

Če vidite potencial, da svoje znanje delite naprej in pomagate ljudem dosegati njihove cilje - potem so informacijski produkti dobra pot.  je nujno, da presežete tisto, kar vam stoji na poti, do tega trga in to je večkrat, kot ne vaš lasten ego. Ta ego sprašuje "Ali sem lepo oblečen? Morda prevečkrat pomežiknem? Govoriti moram po-po-l-no-ma-te-ko-če, kar pogosto izpade robotko, prisiljeno, neiskreno. če se klonirate, pomeni, da se na video preslikate vi, takšni kot ste. 

Morda ste že kdaj govorili s kom v živo? Lahko, da na kavi ali pa na sestanku? Lahko da ste iskali specifično besedo in ste si za to izkanje vzeli nekaj časa - morda ste si privoščili celo kratek insert tišine? Lahko, da ste prevečkrat uporabili besedo "lahko da", "morda pa ste prevečkrat medmet eeeeeh. In kaj se je zgodilo? Ste prosili sogovornika, če lahko zavrtite pogovor nazaj in znova začnete od začetka? 

Verjetno ne. Če se v živo sprejemate takšne kakršni ste, zakaj torej pride to takšnega dviga samkritičnosti, ko pripravljate prezentacijo, ko pišete tekst, ko se ukvarjate z vsebino ali pa snemate video? 

2. Vzpostavite svojo prezenco na socialnih omrežjih - tistih, ki ustrezajo vam in vašim iskalcem.

Ko ustvarite video, avdio ali pa samo word zapis vaših misli, idej, postopkov, sistemov, strukture, kaj dejansko počnete? Klonirate mali delček sebe, ki postane dostopen drugim ljudem ob njihovem času. Seveda, ta "klonček" morate tudi nekje objaviti, da ljudem omogočite dostop do njega. Določite mu nek dom - landing site, youtube, facebook, vašo stran - kamor vabite ljudi, da vas obiščejo. 

3. Razmislite o tem, kako lahko ljudem pomagate - kakšne težave sploh imajo?

Prvič. Z info produkti targetirate iskalce. Torej, vse potencialne ljudi na izbranem trgu, ki "iščejo" rešitev zase, da bi zadovoljivi določeno potrebo ali dosegli svoj cilj. Iskalec še ni nujno vaš kupec. Nasprotno - iskalec bi najprej sam rešil svoj problem in ni v nakupnem pocesu. Iskalec se bo pri vas zgolj ustavil, da bi si pomagal rešiti neko specifično težavo. Kako pa pridete to tega, da iskalčeve težave zastonj rešite, do tega, da nekaj za to vsebino računate, o tem bom govorila 21. junija na brezplačnem predavanju na Centru Inovativnega Podjetništva

Pogosto je dobra začetna točka za definicijo "pogoste težave", na katero lahko iskalcem ponudite odgovor tudi ta, da se spomnite nazaj, toliko in toliko let - s katerimi težavami ste se srečevali, ko ste sami začenjali svojo pot strokovnjaka? Katere težave ste srečali na svoji poti in kako ste jih premagali. 

4. Težavo rešujte po delčkih - skupaj z navodili za sestavljanje celote.

Moja mala punčka naravnost zakriči name, če ji slučajno hočem položit delček v sestavljanko. Lahko sedim zraven in obračam delčke. Lahko pomagam in komentiram sliko. Nikakor pa ne smem biti tako prevzetna, da bi košček potapkala na mesto. Uf. Kako je jezna. SAMA BOM! DIY! Bistvo informacijskega produkta je pomagati ljudem priti do celotne slike. Na nek način morate odkriti delčke - koliko jih je, in na kakšen način, vrsti red, sistem, jih lahko zložijo skupaj. Ko neke vrste navodila za uporabo ali navodila za sestavljanje. Boljša bodo ta navodila - bolj sistematični boste pri podajanju vsebine - lažje bodo iskalci razumeli. 

5. Naj mali delček manjka - a naj bo jasno, da ga imate! 

Ko ste z avtom iskali neko določeno destinacijo, ste že kdaj vprašali mimoidočega za smer? Dlje ko ste bili, več je bilo "ovinkov" in težje se vam je bilo zapomniti zadnjih nekaj koščkov razlage. Morda ste morali čez nekaj ovinkov znova koga ustaviti. Realno ni možnosti, da dvakrat ustavite isto osebo za nasvet - a če ste klonirani?!? Ko ustvarjate vaš info produkt ustvarite možnost, da se vaš iskalec znova ustavi pri vas tako, da nekaj pustite nedokončano (morda zgolj omenjeno a nedokončano). Odkrijte neko novo težavo, ki sledi v nadaljevanju. Omenite, kaj so potrebovali tudi drugi, ki so se srečevali s podobnimi izzivi. Jasno osvetlite pot do tja in omogočite ponoven stik med vami in iskalcem.